Banner

Intake en diagnostiek

Het eerste gesprek heet de intake. Tijdens de intake zullen we met u kennismaken en samen uw problemen in kaart brengen. Als u het op prijs stelt, kan hier ook iemand uit uw naaste omgeving bij aanwezig zijn.

Ter voorbereiding op de intake ontvangt u van ons een brief. Daarin staan de dag, het tijdstip en het adres van uw afspraak vermeld en met wie u spreekt. In de brief staat ook:

  • Wie met u het intakegesprek voert;
  • Wat het doel is van de intake;
  • Wie uw regiebehandelaar is;
  • Wat het vervolgtraject kan zijn.

Als er na de eerste kennismaking voldoende informatie is, kunnen we een behandelplan opstellen en de behandeling starten. Soms is er meer nodig en worden er afspraken gepland voor verdere diagnostiek. Als u instemt met het behandelplan, kan de behandeling beginnen.

Bij de brief zit een uitgebreid formulier voor uw identiteitsgegevens, informatie over uw leefsituatie en opleidingsniveau. Wij verzoeken u deze vooraf in te vullen en mee te nemen naar de intake. Ook ontvangt u onze Folder Hulp bij psychische problemen – algemene folder voor cliënten. Hierin vindt u informatie over de hulp van GGZ Drenthe en allerlei praktische zaken.

Diagnostiek
Door zorgvuldig onderzoek (diagnostiek) proberen we samen met u goed in kaart te brengen wat er precies met u aan de hand is. We onderzoeken niet alleen uw psychische klachten, maar ook mogelijke lichamelijke klachten en hoe u met deze klachten en andere ingrijpende gebeurtenissen omgaat. De intakefase wordt afgesloten met een adviesgesprek. Hierin bespreken we wat uw diagnose is, wat deze precies inhoudt en wat dit voor u betekent in het dagelijkse leven. Dit vormt de basis voor het behandelplan.

Een vraag stellen

Lees ook onze veelgestelde vragen of stel hier direct uw vraag
  • Vul de naam in waar we u mee mogen aanspreken.
  • Dit adres wordt alleen gebruikt om het antwoord naar te versturen.
  • Voor vragen kunt u tijdens kantooruren ook telefonisch contact opnemen. Zorgvragen over uw persoonlijke psychische situatie behandelen wij niet per e-mail. Uw persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het reageren op uw bericht. De gegevens worden niet langer bewaard dan nodig is. Het beantwoorden van uw e-mail kan enkele dagen duren.

    * Deze velden zijn verplicht

Bellen (tijdens kantooruren) kan ook met het
Aanmeld- en Informatiecentrum (o592) 74 14 14

naar boven