Steun en Structuur

Dit is het

Onze werkwijze

Voor behandeling bij GGZ Drenthe heeft u altijd een verwijzing nodig van uw (huis)arts. Nadat deze u heeft aangemeld, krijgt u van ons een uitnodiging voor een eerste gesprek: de intake. Als u al in behandeling bent bij GGZ Drenthe, dan kan uw behandelaar dit voor u regelen. We luisteren naar uw verhaal en bespreken uw klachten. Soms is meer onderzoek nodig. Daarna maken wij een behandelplan dat we samen met u bespreken. Hierin staat wat er aan de hand is (diagnose) en wat we er aan kunnen doen. Als u het er mee eens bent, kunnen we beginnen met de behandeling.

 Foto_oudere_behandeling_client

Cliëntinformatie A-Z

Cliënten, familie en hulpverleners hebben elkaar nodig. Een goede samenwerking met u kan een positief effect hebben op de behandeling van uw partner, familielid of goede bekende. Daarom werken wij graag met u samen.

Wij organiseren regelmatig bijeenkomsten en cursussen waar u informatie of steun kunt krijgen. Voor informatie, advies en ondersteuning staat ook onze familievertrouwenspersoon voor u klaar.

Foto_oudere_behandeling_familie

Binnen GGZ Drenthe is er één centraal aanmeldcentrum waar verwijzers terecht kunnen voor het aanmelden van cliënten. Ook kunt u hier terecht met vragen over behandelmogelijkheden, actuele wachttijden en hulp bij een crisis.

Binnen GGZ Drenthe is er één centraal aanmeldcentrum waar verwijzers terecht kunnen voor het aanmelden van cliënten. Ook kunt u hier terecht met vragen over behandelmogelijkheden, actuele wachttijden en hulp bij een crisis.

Nadat u een cliënt heeft aangemeld, ontvangt de cliënt zo snel mogelijk een uitnodiging voor een eerste bezoek aan GGZ Drenthe. Tijdens de intake wordt gekeken welke problemen er zijn. Aan de hand hiervan wordt samen met de cliënt een behandelplan opgesteld. Hierin staat vastgelegd wat het doel is van de behandeling en hoe deze eruit zal zien.

Wij houden u regelmatig op de hoogte van het verloop van de behandeling. Ook ontvangt u van ons een bericht als de behandeling is beëindigd. Hierin staat o.a. beschreven waaruit de behandeling heeft bestaan. Ook vindt u hierin informatie of advies over een eventuele vervolgbehandeling en voorgeschreven medicatie (tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt).

Groep8081A_def

Een vraag stellen

Lees ook onze veelgestelde vragen of stel hier direct uw vraag
  • Vul de naam in waar we u mee mogen aanspreken.
  • Dit adres wordt alleen gebruikt om het antwoord naar te versturen.
  • Voor vragen kunt u tijdens kantooruren ook telefonisch contact opnemen. Zorgvragen over uw persoonlijke psychische situatie behandelen wij niet per e-mail. Uw persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het reageren op uw bericht. De gegevens worden niet langer bewaard dan nodig is. Het beantwoorden van uw e-mail kan enkele dagen duren.

    * Deze velden zijn verplicht

Bellen (tijdens kantooruren) kan ook met het
Aanmeld- en Informatiecentrum (o592) 74 14 14

naar boven