Psycho-educatie

Dit is het

Onze werkwijze

Voor een behandeling heeft u altijd een verwijzing nodig van uw (huis)arts. Nadat deze u heeft aangemeld, wordt u uitgenodigd voor een eerste gesprek: de intake. In dit gesprek bespreken we uw klachten. Soms is meer onderzoek nodig. Daarna maken wij een behandelplan dat we samen met u bespreken. Hierin staat wat er aan de hand is (diagnose) en wat we er aan kunnen doen. Als u het er mee eens bent, kunnen we beginnen met de behandeling. 

 

Foto_oudere_behandeling_client

Cliëntinformatie A-Z

Cliënten, familie en hulpverleners hebben elkaar nodig. Een goede samenwerking met de familie heeft een positief effect op de behandeling. Daarom werken wij waar mogelijk graag samen met familie aan het verbeteren van de situatie van de cliënt.

Partners en familieleden van mensen met psychische problemen kunnen bij GGZ Drenthe terecht voor steun. Er worden regelmatig bijeenkomsten en cursussen georganiseerd waar u voorlichting kunt krijgen en vragen kunt stellen. Voor informatie, advies en ondersteuning staat ook onze familievertrouwenspersoon voor u klaar.

Foto_oudere_behandeling_familie

Bij GGZ Drenthe is een centraal aanmeldcentrum waar verwijzers terecht kunnen voor het aanmelden van cliënten. Ook kunt u hier terecht met vragen over behandelmogelijkheden, actuele wachttijden en hulp bij een crisis.

Nadat u een cliënt heeft aangemeld, wordt hij/zij zo snel mogelijk uitgenodigd voor een eerste gesprek: de intake. Tijdens de intake wordt gekeken welke problemen er zijn. Aan de hand hiervan wordt samen met de cliënt een behandelplan opgesteld. Hierin staat vastgelegd wat het doel is van de behandeling en hoe deze eruit zal zien.

Wij houden u met enige regelmaat op de hoogte van het verloop van de behandeling. Ook ontvangt u van ons een bericht als de behandeling is beëindigd. Hierin staat onder andere beschreven waaruit de behandeling heeft bestaan. Ook vindt u hierin informatie of advies over een eventuele vervolgbehandeling en voorgeschreven medicatie (tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt).

Foto_oudere_behandeling_behandelaar

Een vraag stellen

Lees ook onze veelgestelde vragen of stel hier direct uw vraag
  • Vul de naam in waar we u mee mogen aanspreken.
  • Dit adres wordt alleen gebruikt om het antwoord naar te versturen.
  • Voor vragen kunt u tijdens kantooruren ook telefonisch contact opnemen. Zorgvragen over uw persoonlijke psychische situatie behandelen wij niet per e-mail. Uw persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het reageren op uw bericht. De gegevens worden niet langer bewaard dan nodig is. Het beantwoorden van uw e-mail kan enkele dagen duren.

    * Deze velden zijn verplicht

Bellen (tijdens kantooruren) kan ook met het
Aanmeld- en Informatiecentrum (o592) 74 14 14

naar boven